De 8 pijlers van “Double Security & Hospitality”

Hieronder vindt u acht eigenschappen waarover een gastheer, receptionist, beveiligingsbeambte volgens ons moet beschikken. Deze eigenschappen vormen in feite acht van onze uitgangspunten. Deze gebieden vragen veel aandacht en vergen regelmatig onderhoud. Om te voorkomen dat de aanwezige kennis verouderd wordt deze periodiek getoetst en waarnodig vernieuwd . De wijze van toetsing vind plaats op grond van de huidige ontwikkelingen, lectuur, wetenschap en ervaring. De ontwikkeling door scholing, training en begeleiding. Dit hele proces wordt bewaakt en gemonitord door een procesbewakingssysteem vergelijkbaar met ISO 9001. Synchroniteit van kennis en toepassing door middel van bijsturing is wat met dit systeem wordt nagestreefd.

1. Representativiteit

Als gastheer vertegenwoordigt het personeel met zijn of haar uiterlijk, houding en taalgebruik de locatie waarbij hij of zij op dat moment werkzaam is.

pijler1

pijler2

2. Inlevingsvermogen en kennis van mensen

Bij ontvangst van nieuwe of al in huis zijnde gasten heeft het personeel een open en hartelijke houding. Professioneel en zonder te oordelen komt hij tot een logische en voor de gast bevredigende oplossing. Hierbij houdt hij rekening met de specifieke omstandigheden en past daarbij zijn interventie of communicatie aan de dan geldende omstandigheden.

3. Inlevingsvermogen en kennis van de branche

Gasten, en bijvoorbeeld hoteliers, hebben gemeenschappelijke noden en verwachtingen van gastheerschap en beveiliging. De gast heeft verwachtingen en de hotelier heeft de taak deze in te vullen en te overtreffen.

pijler3

pijler4

4. Dienstverlenend beveiliger

Het beveiligingspersoneel moet de gezonde balans kennen tussen gastheerschap en beveiliging. Afhankelijk van de omstandigheden kunnen deze elkaar versterken maar ook in elkaars vaarwater liggen. Waar begint het één waar eindigt het ander. Dit prachtige spel vereist kennis en vaardigheid en vormt voor ons en het ingezette personeel een enorme uitdaging.

5. Proactiviteit

De complexe binnen en buiten omgeving van de locatie vraagt een proactieve instelling. Onder alle omstandigheden moet het beveiligingspersoneel vooruit denken en dienovereenkomstig handelen om eventuele problemen te voorkomen. Proactief denken vormt de oplossing tot vele problemen.

pijler5

pijler6

6. Teamgeest

Het beveiligings- en receptiepersoneel werkt vaak alleen maar soms ook in teamverband. Samen met eigen personeel of van de opdrachtgever. Hoe groepen mensen ook zijn samengesteld. Om het proces te beheersen en eventueel te bestrijden moet elk team samensmelten en samenwerken bij interventies.

7. Omgaan met druk

In een conflictsituatie behoudt de beambte zijn zelfbeheersing en beheert hij zijn eigen stress, maar ook die van andere betrokkenen. In deze context zijn vriendelijkheid en beleefdheid onontbeerlijke begrippen voor het slagen van zijn opdracht.

pijler7

pijler8

8. Kennis van de systemen, mores en procedures

Elke locatie heeft zijn eigen procedures en systemen. De beveiligingsbeambte kent deze en past ze toe. Dit zowel ten aanzien van het personeel als van de gasten.

 

 

 

 

Wat kunnen we voor u doen?
Interesse in de beveiligings- en hospitalityservices van Double Security?

Heeft u vragen?

Beveiligingsdiensten

camera-toezicht-linkje

Onze vakkundige medewerkers zijn proactief ingesteld, denken met u mee en staan garant voor een goede en betrouwbare beveiliging van uw huis, bedrijfspand of evenement. Wij bieden een totaalpakket aan beveiligingsmogelijkheden voor zowel de zakelijke als de particuliere markt.

Service Concept

Double Security & Hospitality begrijpt uw business en weet wat de specifieke eisen en wensen zijn. Daarmee zijn we een partner die de verantwoordelijkheid voor de beveiliging  kan overnemen. Wij maken werk van vernieuwing met bewezen concepten, waarbij duurzame oplossingen en transparante resultaten centraal staan.

ISO 9001

Als het om kwaliteitsmanagement gaat, laten we niets aan het toeval over. Onze medewerkers in de Beveiliging en Hospitality weten dat kwaliteitsmanagement en daarmee de kwaliteit van onze dienstverlening een van de belangrijkste onderscheidende factoren.