Voorkom dat je beste personeel ineens vertrekt

Voor veel bedrijven zijn de werknemers het grootste bezit. Het kost tijd en geld om hen in te werken en zij zijn bepalend voor de uitstraling van jouw bedrijf. Het is dus zaak om je goede werknemers en hun kennis niet te verliezen. Het Amerikaanse zakenblad Forbes zet negen manieren op een rij om goed personeel voor je bedrijf te behouden.

1. Zorg voor een goede relatie tussen managers en personeel

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de relatie met de direct leidinggevende een grote invloed heeft op het geluk van werknemers. Investeer dus in een goede relatie waarin er vertrouwen bestaat tussen werknemers en hun leidinggevenden.

vertrouwen

spannende-job

2. Houd de functie spannend

Voorkom dat je werknemers geestelijk ‘uitschakelen’ en houd hun banen interessant, vooral als ze hun functie al langere tijd vervullen. Dit kun je doen door hen meer verschillende taken te geven, in teams zelf de verantwoordelijkheid te geven om doelen te bereiken, taken te laten rouleren en ervoor te zorgen dat je werknemers meer contact hebben met klanten.

3. Selecteer nieuwe werknemers zorgvuldig

De beste manier om personeel vast te houden, is om te kiezen voor mensen die zich thuisvoelen bij jouw bedrijfscultuur. Er zijn verschillende interviewtechnieken om te onderzoeken of een sollicitant bij jouw bedrijf past. Verdiep je hierin en bedenk vóór je iemand aanneemt goed aan welke eisen je nieuwe werknemer moet voldoen.

sollicitatie

love-my-job

4. Voldoe aan verwachtingen

Een van de meestgenoemde redenen waarom werknemers op zoek gaan naar een andere baan, is dat de functie niet voldoet aan hun verwachtingen. Probeer daarom goed in kaart te brengen wat je werknemers van jou verwachten en probeer hier ook aan te voldoen. Dat zorgt ervoor dat je werknemers je blijven vertrouwen.

5. Beloon het aanbrengen van nieuwe, goede collega’s

Ben je op zoek naar nieuw personeel? Overweeg dan een beloning uit te loven voor het aanbrengen van een nieuwe collega en geef een deel van deze beloning pas als deze nieuwe collega contractverlenging of promotie krijgt. Hierdoor krijg je personeel dat goed past bij de werknemers die er al zijn en zullen je bestaande medewerkers extra moeite doen om de nieuwe medewerkers zich thuis te laten voelen.

belonen

geen-pesterijen

6. Voorkom pesterij

Zorg dat je medewerkers, zeker diegenen die leiding geven, zich verre houden van pesterij. Mensen die zich neerbuigend naar anderen opstellen, racistische of seksistische opmerkingen maken, alleen negatieve feedback geven, liegen of roddelen, verpesten de sfeer. Maak duidelijk dat jij dit soort gedrag niet binnen jouw bedrijf accepteert en houd je er zelf ook verre van.

7. Zorg voor lol

Je hoeft geen clowns, flauwe grappen of voedselgevechten te introduceren, maar een beetje spontaniteit en lol op de werkvloer verbeteren de sfeer flink. Nodig de kinderen van je werknemers een keer uit of ga werken op een onverwachte locatie. Dit stimuleert de creativiteit en het werkplezier van je werknemers.

maak-plezier

rollen-omdraaien

8. Draai de mentorverhouding eens om 

In de meeste bedrijven begeleiden de oudere werknemers hun jongere, nieuwe collega’s. Draai deze rol eens om. Laat jonge, nieuwe mensen je vaste krachten begeleiden bij bijvoorbeeld omgang met social media of nieuwe technieken. Dit verbetert de onderlinge band tussen je personeelsleden en houdt iedereen scherp.

9. Erken goede prestaties

Heb jij een werknemer die bovengemiddeld presteert of iets goeds heeft bereikt? Erken dat en waardeer hem. Het is belangrijk dat je medewerkers het gevoel hebben dat je ziet wat zij doen en dat zij hiervoor ook worden beloond.

een-team

 

 

 

 

Bron: MKB Servicedesk

8 Pijlers

Hieronder vindt u acht eigenschappen waarover een gastheer, receptionist, beveiligingsbeambte volgens ons moet beschikken. Deze eigenschappen vormen in feite acht van onze uitgangspunten. Deze gebieden vragen veel aandacht en vergen regelmatig onderhoud.

Service Concept

Double Security & Hospitality begrijpt uw business en weet wat de specifieke eisen en wensen zijn. Daarmee zijn we een partner die de verantwoordelijkheid voor de beveiliging kan overnemen. Wij maken werk van vernieuwing met bewezen concepten, waarbij duurzame oplossingen en transparante resultaten centraal staan.

ISO 9001

Als het om kwaliteitsmanagement gaat, laten we niets aan het toeval over. Onze medewerkers in de Beveiliging en Hospitality weten dat kwaliteitsmanagement en daarmee de kwaliteit van onze dienstverlening een van de belangrijkste onderscheidende factoren.